Ceramizer - preparat do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia motocyklowych silników sportowych i ekstremalnych.
Kluczową przewagą preparatu CMX jest szybkość tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej (proces trwa tylko 100 km). Ma to istotne znaczenie w przypadku silników użytkowanych w sposób sportowy lub ekstremalny gdzie często nie ma czasu na utworzenie warstwy w standardowym okresie 1500 km.
Regeneracja przeprowadzana jest bez demontażu urządzeń, w trakcie ich normalnej eksploatacji, wystarczy dodać preparat do oleju w silniku. Warstwa ceramiczno-metalowa narasta we wszystkich miejscach gdzie występuje tarcie metalu o metal, a w szczególności w miejscach zużytych (wytartych).
Warstwa ta wyrównuje i pokrywa mikrodefekty, rysy i deformacje powierzchni podlegających tarciu. Można to porównać do mikronadspawania cienkiej warstwy materiału w zużytych miejscach. Proces narastania warstwy trwa do około 100 km przebiegu.
Główne korzyści z zastosowania Ceramizera:
Zapewnia stałą ochronę trących się powierzchni silnika i zatrzymuje procesy ich zużycia na około 5 000 km jazdy sportowej lub 10 000 km standardowej jazdy. Ochrona ta jest szczególnie ważna podczas ekstremalnej jazdy, znacznego obciążenia silnika, wysokiej temperatury oleju, nagłych zmian prędkości obrotowej przy chwilowym zaniku smarowania olejem.
Eliminuje całkowicie suche starty. zabezpieczając powierzchnie trące podczas częstego uruchamiania silnika.
Zabezpiecza silnik przed chwilowym przegrzaniem wynikającym z procesów zwiększonego ekstremalnego obciążenia i tarcia w trakcie jazdy o charakterze sportowym.
Zabezpiecza przed zużyciem powierzchnie tarcia: cylindrów, pierścieni, rowków pierścieni, płaszczy tłoków, panewek, czopów wału korbowego, łożysk wału korbowego, krzywek rozrządu, popychaczy zaworów, cylinderków i tłoczków automatycznych popychaczy zaworów, łożysk wałków rozrządu, łańcuszka rozrządu, piast i sworzni tłokowych, łożysk i zębów pompy olejowej, wtryskiwaczy (od strony olejenia), zębów i łożysk skrzyni biegów (gdy występuje wspólne olejenie silnika i przekładni) – przez co ułatwia zmianę biegów.
Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się metalowych powierzchni silnika.
Zatrzymuje procesy zużycia powierzchni tarcia na około 5 000 km jazdy sportowej.
Aktywne komponenty wyrównują mikrodefekty i błyskawicznie obniżają współczynnik tarcia trących się metalowych mechanizmów silnika, przez co poprawiają proces smarowania trących się detali silnika.